[Csaladtortenet 2] szlovákiai keresés

Lengyel Attiláné lengyel.attilane.eva at gmail.com
2022. Feb. 14., H, 08:39:19 CET

Évek óta nem tudunk előbbre lépni ennek a személynek a felkutatásában.
Kicsit hosszadalmasa írom, de csak a család birtokában levő képekre tudunk
támaszkodni.

Minden segítséget nagyon köszönnénk, ha szükséges anyagi ellentételezés,
kérem magánban jelezzék. Üdvözlettel: Lengyelné Éva

Következő lenne a kérdés:

Keressük Simcsik Tibor (vagy Csincsik/ČINČÍK/Sincsik,) fellelhető adatait.

Körülbelül 1930-32-ben Sziléziában, Opava (vagy Opole?) volt katona.

Feltételezhető születési ideje 1911-12, anyja neve (úgy tudjuk) Simcsik
Emilia, született 1889. feb.04, Ľubietová, Banská Bystrica, Slovakia

(Egy fénykép szlovák nyelven írt hátoldaláról annyit lehetett megtudni, hogy
Simcsik Emilia keresztanyja küldte valakinek azzal a kéréssel, hogy mutassák
meg Milkának a képet, milyen lett a fia, aki Opole-ban szolgál (valószínűleg
katona volt).

Emiliát 1913. febr. 25én Somogyvármegye hivatalos lapjában keresték tehát
akkor már nem élt Besztercebánya környékén (Libetbánya), feltételezzük, hogy
törvénytelen gyereke születése után jött el onnan. Emilia keresztanyja
nevelhette fel a kisfiút. Emilia 1933-ban Budapesten meghalt, tehát ezt a
képet ez előtt kellett neki megmutatni. Tehát a katonakor beleillik. Emilia
Budapesten született gyerekei ismertek.)

Sajnos nem tudom, hogy a Cseh Köztárságban, Katonai Levéltárban hol és
hogyan lehet kutatni.

Egy másik fénykép hátoldalán a szöveg: Édes kicsi testvérem Nagys Csincsik
Tibor úr Zólyom Cseh Szlovákia Kőris u 4

Az íráskép alapján Cs. Emilia életben maradt lánya, Irén írhatta rá
valamikor. A hosszú télikabát és a kalap 1940 körülinek tűnik.

Itt az a gond, hogy úgy tudom a polgári anyakönyveket nem lehet keresni,
pedig esetleg egy házassági anyakönyv sokat jelentene, mert van még egy kép
1941-ből egy kisfiúról Tibike felirattal.