[Csaladtortenet 2] Anya kerestetik

Dr. Zana János jzana9941 at gmail.com
2022. Júl. 13., Sze, 21:29:40 CEST

Gyula anyakönyveit szerencsére indexelték. Én rá szoktam keresni az apa
nevére is és az anya nevére is az elírások miatt. Ezért valószínűnek
tartom, hogy Mária valóban az első gyermekük (1875. ápr. 8.–1875. júl.
16.). https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:V6BV-HJ3

Én úgy tudom, a XIX. században rendkívül sok esetben volt nagy
korkülönbség feleség és férj között.

Valóban, utána fogok nézni a halotti bejegyzéseknek is, de ez
időigényes. Például több órába került a házasságokat végigböngésznem, és
tegnap–ma több időm ennél nem is volt. Végignéztem az utolsó gyerek
születése után  a halotti anyakönyv vonatkozó kötetének vége közti öt
évet (az anya halálesetét kerestem, tehát a református anyakönyvet),
minden eredmény nélkül.

Ha két születés között szokatlanul sok idő telik el, véleményem szerint
nempublikált esemény okozhatja, például halva született gyermek, vagy
vetélés. E család esetén a születések időrendjét egyetlen dolog szakítja
meg: Géza (1886) és Gyula (1890) születése közt valóban szokatlanul nagy
különbség van. Ezt észleltem, de a magyarázatát csak találgatni
tudom.      Üdvözlettel  János