[Csaladtortenet 2] Anya kerestetik

Dr. Zana János jzana9941 at gmail.com
2022. Júl. 23., Szo, 12:24:01 CEST

Folytattam a keresést egy nemzedékkel előbb; tehát most az anyóst keresem.

Mogyoróssy József és Danszkay Anna házasságot kötött Gyulán 1834. jan.
28-án:

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CS5H-SS7T-6?cat=239587
(hetedik bejegyzés).

A Danszkay család gyermekei:

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:XCYM-L3N Georgius Zacharias
1804 április 24 (ő fiatalon meghalt)

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:XKBP-5V1 Theresia   1814 május 4
(az anya nevét tévesen írták be; Szűts helyett Szabó)

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:XKBP-H99 Julianna 1819 január 19

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:XKBP-DQW Zacharias   1821 május 31

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:XKBP-NB6 Stephanus   1824 február 4

Nos, ebből a sorozatból épp Anna hiányzik. Az a feltételezés, hogy
Juliannából lett később Anna, megbukott, mert akkor túl fiatalon szülte
volna a gyermekeit (az első, Katalin 1834-ben született). Terézia is
megbukott, két okból: mert későn szülte volna utolsó gyermekét (Sándor
1847), de nem is hiszem, hogy Terézia nevét Annaként írták be. Mindez
arra utal, hogy Anna ebben a hiányos időszakban született, 1814 és 1819
között, csak máshol jegyezték be. Azám, de hol?

Ha feltételezésem szerint első gyermeke (Katalin) anyjának 18 éves
korában született (abban az időben ez jellemző volt), akkor Anna
születési időpontját  1815-re kellene tennem. Van-e valakinek ötlete,
hol keressek tovább? Hagyjak fel a kereséssel?

Megjegyzem, nem tudok leszármazottakról (dédunokákról) egyik ágon
sem.     Üdvözlettel János

2022. 07. 13. 18:58 keltezéssel, Anna Gősiné Greguss írta:
> Biztos, hogy megvan Mogyoróssy József és Enyedi Julianna összes
> gyereke? Az még rendben lenne, hogy Mogyoróssy Józsefnek 35-36 éves
> korában született az első gyereke, de ha Julianna is akkor született,
> akkor kevéssé valószínű, hogy ennyi idősen szült volna először.
> Viszont - most jobban megnézve a gyerekek sorát, és az előző ötletem
> ellen beszélve - 50 éves koráig folyamatosan szült volna 1-3 évente?
> Kellene az a házassági és halotti bejegyzés...
> Üdv,
> Anna

> --

Kutatott családnevek: Zana, Mauthner, Brachtl, Békési, Mojsisovics, Ungvári, Márki-Zay, Kása