[Csaladtortenet 2] Eljegyzési anyakönyvek

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2022. Május. 10., K, 18:41:56 CEST

Kedves Kutatótársak!

Egyre több felekezeti levétár digitalizál, és közzéteszik az on-line
kutatható anyagaikat: adott településeknél fel vannak sorolva, hogy milyen
- az anyakönyvektől eltérő - adatbázissal rendelkeznek! Gyónási listák,
jegyespárok, áttértek, megtértek, de pl. a gazdasági szekciók összeírásai
is figyelmet érdemelnek, stb., stb!!
És érdemes is ezeket a listákat ismerni, mert valóban - pl. a móringlevelek
esetében is - szó szerint életrajzot ad az anyakönyvi személyeknek - már ha
valaki olyan szerencsés, hogy épp valamely felmenője is szerepel ezekben.
És egy másik lehetőség: a helytörténeti feldolgozásokat is érdemes ismerni,
mert pl. -i smét móringlevéllel kapcsolatban -: Vorák József: Halasi
móringlevelek. Házassági szerződések Kiskunhalason a XIX. században.
Kiskunhalas, 2009.
Ilyen összegző tanulmányok máshol is készülhettek!

Egyébként házassági szerződésre vonatkozó adatokat - jó sokat, rendszeresen
- református házassági anyakönyvekben gyakran láttam, pl. Nagykőrösön.

üdv:

gy.