[Csaladtortenet 2] anyakönyvben vezetéknév elhagyása de(i)ákoknál

szael szaeltan at gmail.com
2022. Május. 18., Sze, 10:58:02 CEST

Kedves Tibor!
Nagyecsed 1700-tól kezdődő anyakönyvében (ref) is így szerepel egy-két
deák.
Ónodi András deák néhol András deákként, György deák Ferenc és Mihály deák
Ilona nevei is érdekesek, valószínűleg az apjuk volt írnok.
Ezek a nevek rögzülhettek is pl. "Györgydeák" alakban vezetéknévként.
Szerintem arról van szó, amit írsz is, hogy így voltak ismertek.
Valószínűleg a vezetéknevek még közelebb voltak akkor a képlékenységhez is,
mint később, így elég volt egy ilyen eset, hogy elmaradjon.
üdv: Előd

fekete tibor via csaladtortenet <csaladtortenet at levlista.theka.hu> ezt írta
(időpont: 2022. máj. 18., Sze, 9:53):