[Csaladtortenet 2] haplocsoport meghatározása

György Ujj ujjgyuri at gmail.com
2022. Okt. 23., V, 11:29:18 CEST

Kedves Jóska!

Az alábbi oldalra feltöltve a nyers dns adatodat (pl: MyHeritage, Ancestry
és 23andMe oldalról származókat) tud adni egy becslést az oldal az
Y haplocsoportodról (csak férfiak számára működik, mivel az Y kromoszómás
haplocsoportot azonosítja be):
https://cladefinder.yseq.net/

Sajnos mitokondriális haplocsoport becslő nincs, mivel a különböző oldalak
(MyHeritage, Ancestry) a normál DNS-t vizsgálja, ez pedig azon kívül van.

A Tibor által ajánlott oldalon tudod elvégeztetni rendesen ezeket a
vizsgálatokat, és kideríteni melyik haplocsoportba tartozol, arra azonban
fel kell készülni, hogy ezeknek további (a teljes Y kromoszómát is vizsgáló
pedig igen jelentős) költségei vannak.

Üdv Gyuri