[Csaladtortenet 2] myheritage hibajavítás

Dr. Zana János jzana9941 at gmail.com
2023. Ápr. 28., P, 20:43:33 CEST

A héten kaptam először olyan tájékoztatást a myheritage-től, hogy
családfámon hibák vannak. A hibák valósak. Az egyik fajta hiba abból
adódik, hogy különböző személyeknek azonos a neve (például apja és fia,
de olyan is volt, hogy anya és lánya, az indogermán névadási szokások
miatt).

A másik az, hogy valaki nem a szüleihez, hanem a nagyszüleihez van
hozzárendelve.

A gondom ezzel az, hogy ezeket a hibákat feltételezhetően olyanok hozták
létre, akik mellékágon kapcsolódnak a családfámon (például ősök
házastársai révén). Jó eséllyel ugyanaz a személy több példányban is
fent van, hol hibás, hol meg helyes adatokkal.

Amikor megerősítés érkezik valamely új adatomhoz, üzenetet szoktam
küldeni az illető családfa kezelőjének. Az esetek 10%-ában választ is kapok.

Ilyenkor a hibát két helyen kellene javítanom; azaz mindkét személynél.
Ilyen csináltam már a familysearchön, de a myheritageon nem. Kinek van
ebben gyakorlata? Hogyan érdemes javítani?   Üdvözlettel János

--
Kutatott családnevek: Zana, Mauthner, Brachtl, Békési, Mojsisovics, Ungvári, Márki-Zay, Kása