[Csaladtortenet 2] Egri(?) Tibor József

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2023. Feb. 18., Szo, 21:10:36 CET

Kedves Anna!

Köszönöm szépen a választ!

A 3 báty keresztelését Ancestryn találtam meg, így azt linkelni nem tudom.
Viszont feltöltöttem Drive-ra, ha valakit mélyebben érdekel a téma:
https://drive.google.com/drive/folders/1Y8fHpbVn5EFUOCMH_MJbm3USz7S7_c0N?usp=share_link
MACSE-n megtaláltam a Greiner->Egri névváltoztatást is, ami alapján a
szóban forgó Egri Sándor izraelitaként született, megkerestem a bejegyzést
is: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QS7-89G9-FPZT (nov. 6.)
Ez alapján még érdekesebb, hogy a 3 bátynál római katolikusként szerepel.
Bennem az is megfordult, hogy csak "bemondásra" volt-e katolikus. Viszont a
negyedik fiú keresztelése alapján vagy katolikusról, vagy izraelitáról
reformátusra kellett áttérnie valamikor...

Érdekes még továbbá, hogy az alábbi Google-keresés alapján a református
egyház később sem ismerte el törvényesnek a gyermeket. (Maga a dokumentum
csak egy betűrendes mutató, a címszavaknál több nem derül ki belőle.)
https://www.google.com/search?q=egri+greiner+s%C3%A1ndor+illy%C3%A9s+ida+tibor+t%C3%B6rv%C3%A9nyes%C3%ADt%C3%A9s&biw=1812&bih=977&sxsrf=AJOqlzX2_Y32mwm2ddCAaaQdKECD70ZLsg%3A1676749726196&ei=nivxY43PC8vpsAfHupvYCA&ved=0ahUKEwiNlrq-65_9AhXLNOwKHUfdBosQ4dUDCA8&uact=5&oq=egri+greiner+s%C3%A1ndor+illy%C3%A9s+ida+tibor+t%C3%B6rv%C3%A9nyes%C3%ADt%C3%A9s&gs_lcp=Cgxnd3Mtd2l6LXNlcnAQAzIECCMQJzoICAAQogQQsANKBAhBGAFQyQNYyAtg6AxoAXAAeACAAbsBiAGNB5IBAzAuNZgBAKABAcgBAcABAQ&sclient=gws-wiz-serp
"Egri (Greiner) Sándor és Illyés Ida, Tibor –József gyermekét nem
törvényesíti VKM"

Üdv:
Peti

Anna Gősiné Greguss <ggacs4 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2023. febr. 18.,