[Csaladtortenet 2] Fs családfa védelem

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2023. Jan. 18., Sze, 15:12:02 CET

Flórián írta, hogy "noha én amondó vagyok, hogy ha Stephanusnak
anyakönyvezték, akkor az az ős bizony a családfán is Stephanus".

Csatlakozom a gondolathoz, hogy az anyakönyvezett keresztnévhez azért
talán nem kell ilyan szorosan ragaszkodni. A keresztnév formája
teljesen az anyakönyvezési nyelvtől függött, ami nem csak a
katolikusoknál volt sokáig a latin. Amikor az anyakönyvben "Stephanus"
szerepel, arról egy dolog teljesen és abszolút biztos: nem annak
hívták.

Továbbfolytatva a témát, van olyan, aki cövekesen "Georgii"-t ír, mert
hát "az van az anyakönyvben" (vagy ami mégjobb, "mert az van az
indexben"). Az ilyentől szeretném megkérdezni, hogy ha az anyakönyvben
"Györgynek" fiát keresztelték, akkor az apa "Györgynek" kell legyen a
családfán?

Mondjuk azért van ősöm, akinek a nevét latinul írtam be: csak egy
forrásom van róla, a kb. 1787-ben született lánya házassága, ami
latinul van, tehát ott "Friderici". A Frigyes 19.-ik századi
névalkotás, és különben is nem tudom, hogy a tállyai evangélikus
család magyarul beszélt-e, vagy németül, ezért a családfán Fridericus
az ősapa.

Juli
/\ /\