[Csaladtortenet 2] anyakönyvi időpontok

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2023. Jan. 25., Sze, 08:27:55 CET

Kedves István!
Én r.k. esketési akv-ekben ilyen bejegyzésekkel jellemzően a három
kihirdetés megnevezésével kapcsolatban találkoztam, és egyszer megpróbáltam
- a rövidítések feloldása mellett - összegyűjteni a jeles vasárnapokat,
hogy máskor ne kelljen törni a fejem a megfejtésen. Alapvetően a 30
valahány évközi vasárnap és az ünnepekhez kötött vasárnapok megnevezéséről
van szó a táblázatban, pl. Húsvét vasárnap, Húsvét utáni 1-2-3-stb-
vasárnap. A  (valamilyen) jubileumi vasárnap (Dominica jubilate) gondolom
valamilyen jubilaummal kapcsolatos, ennek (r.k.) gyakorlatáról itt
olvashatsz: http://lexikon.katolikus.hu/J/jubilaeum%20minus.html ; nyilván
az ilyen jubileumi időkre eső vasárnapok jubileumi vasárnapok, de ez
jellegénél fogva egyedi ünnep!
A hatvanad-ötvened-hetvened vasárnap a húsvét (adott nappal) előtti
vasárnapokat jelöli, de lásd a táblázatot. Sajnos ebben a rövidítéseket
feloldottam, de cserébe könnyebb az egyes szavak jelentését megkeresni a
Katolikus Lexikonban: http://lexikon.katolikus.hu/
Gondolom az evangélikus ünnepi liturgia elnevezése sokban hasonlított a
r.k.-hoz, ezért remélem tudtam segíteni!
Ha ki tudod egészíteni a táblázatot, örömmel veszem!

üdv:

gy.

Varga István <istvan.varga at ikl.hu> ezt írta (időpont: 2023. jan. 24., K,
11:07):