[Csaladtortenet 2] Latin fordítás segítség kérése

Ágnes László 2010lagi at gmail.com
2023. Jún. 11., V, 14:59:49 CEST

Kedves Lista!
Hungary, Church Books, 1624-1950;
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-V22Q-3?cc=4133831
<https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-V22Q-3?i=363&cc=4133831&cat=393570>
Linket lehagytam az előző levelemből, ami így értelmetlen volt. Talán ez
alapján tudtok segíteni a pontosításban.
Szentörgyi Horváth István és Gáll Katalin (A  Sümeg megyei Büssüről)
esküvője Jákon, 1803-ban.
A  vőlegény 20 éves volt ekkor, vagyis még kiskorú, a dispensatio gondolom
ezért kellett.
Ezt-azt értek a szövegből, de vannak számomra furcsaságok, amik csak
összefüggésükben lehetnek értelmesek, de mi mihez tartozik, nem tudom.
Mivel sem a vőlegény, sem az ara nem jáki, a helyszínválasztás foglalkoztat.
(A vőlegény családjának mintha lettek volna Jáki - ez itt családnév - ősei,
az ükanyja
vonalán.)

Előre is köszönöm a segítséget! László Ágnes