[Csaladtortenet 2] Latin fordítás segítség kérése

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2023. Jún. 12., H, 16:33:44 CEST

László Ágnes kérdezte még tegnap:
> <https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-V22Q-3?i=363&cc=4133831&cat=393570>
> Szentgyörgyi Horváth István és Gáll Katalin (A  Sümeg megyei Büssüről)
> esküvője Jákon, 1803-ban.

Nem egészen tiszta számomra minden, ezért nem válaszoltam tegnap, de olvasatom:

Nro. 10.
Anno 1803. Die 22a 7mbr. accepit Dimissoriates penes dispensationem
venerabilis Consistory Ecclis Sabariensis in ternis(?)
Denunciationibus Pranobilis D. Stephanus Horváth de Szent György
caelebs Parochianus Jákiensis contracturus cum Nob. Virgine Catharina
Gáll Parochiana de facto Quinque Ecclesiensi, alias ex Possessione
Bűsű Comitatu Sümeghiensi oriunda.

Abban biztos vagyok, hogy a vőlegény jáki, a menyasszony meg pécsi, de
valamilyen Büsüről eredő. Ja, és hogy valahogy szóba jön a
szombathelyi ("Sabariensis") egyházközség.

Azt hiszem, a diszpenzáció a háromszori kihirdetés alól volt.

Azért írtam, hogy "valamilyen Büsü", mert van ugyan Büssü, de
Somogyban, és van ugyan vár Sümegen, de róla elnevezett vármegye
tudtommal soha nem volt, és semmi köze Büssühöz. (Útban van közöttük
többek között egy Balaton.)

Juli
/\ /\