[Csaladtortenet 2] 2023 - Dunántúli nemes családok

Ferenc Nagybaczoni Molnár nagybaczoni3 at gmail.com
2023. Okt. 9., H, 15:22:08 CEST

Minden területi keretnek lehet értelme, ha hiteles tartalommal rendelkezik,
de a nemesi családok nagy száma miatt a megyénél kiterjedtebb egységeknél
biztosan nagy hiányok, felületességek, és adatfelhasználási problémák
keletkeznek. Ide nem számítva a szándékos hamisításokat, melyek minden
térségre vonatkozóan előfordulnak.
A Szluha-féle sorozatnak mindezekkel történt megtűzdelése, hasznos volta
mellett sokat ártott a genealógiának.
Az újabb vállalkozás, ami ennek folytatásából remél anyagi hasznot,
meglehet hozhat valamit a konyhára, de hitelessége, a korábbinál is jóval
nagyobb kérdéseket vet fel, és fokozott óvatosságra int.
A nemesek és nem nemesek külön kötetekben tárgyalása észszerű és célszerű,
kivéve a falutörténeti kiadványokat, ahol azonos kötetben, ám ott is
nyilván elkülönítve lehet őket megjeleníteni.