[Csaladtortenet 2] FS Új önkéntességi lehetőség

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2023. Sze. 22., P, 13:17:57 CEST

> Ilyenkor kihagyom, pedig nem bizonytalan vagyok, hanem tudom, hogy nem
> megfelelő a kínálat.

Ha a kínálat azért nem megfelelő, mert a helyes adat teljesen hiányzik
az adatbázisból, akkor javaslom a helyesbítést a Places oldalon
keresztül (https://www.familysearch.org/research/places/). Ez persze
lassú: évekbe is telhet, hogy válaszoljanak (és a válaszban sosem
idézik a javaslatot, tehát sosem emlékszem, hogy mikor és miért
tettem).

Szerencsére a szabvány-választás célja elsősorban a térképezés; a
helységnév és a közigazgatás változásai csak a térkép-szeg címkéjét
befolyásolják. Ezért nem nagy baj, ha 1950 előtti eseményhez
"Budapest, Hungary"-t csatolunk "Budapest, Pest-Pilis-Solt-Kiskun,
Hungary" helyett: ugyanott vannak a térképen.

Az önkéntességi lehetőségnél nem érhető el a Janzsó Péter által
említett teljes kétmezős helységjelölés. Az eredetileg felvitt adat
marad a "kijelzett" változat; az önkéntes csak a háttéri, "szabvány"
változatot befolyásolja, vagyis csak azt, hogy a számítógép hova böki
a rajzszeget a térképen. Ez tulajdonképpen jó dolog: nyugodtan
kiválaszthatom szabványként, hogy Pápa, Veszprém, Hungary, a kijelzett
szövegben ott marad a Tapolcafő. (De ettől függetlenül ezt a hiányt
azt hiszem, jelezni fogom. És az érthetetlen extra-Veszprémes változat
törlését is fogom kérni.)

Juli
/\ /\