[Csaladtortenet 2] Számolósdi

szael szaeltan at gmail.com
2024. Jan. 4., Cs, 16:21:41 CET

Kedves Ági!

Most csináltam egy nagyon felületes számolást, amelyben az jött ki, hogy 32
családban kb kétszeres a szaporulat, vagyis azok a leszármazottak, akik
maguk is megházasodtak kétszer annyian vannak, mint a családok darabszáma,
amelyben vizsgáltam.
Úgyhogy a 2 leszármazottal való számolás tényleg reális.
Ebben persze nincs benne azok, akik nem házasodtak, de éltek, élnek.
Valamint a 1880-1940 közt már a 2 helyett jóval többel kell számolni. Nem
ritka a 7-11 megházasodott leszármazott). Így az eredmény lefelé torzít,
tehát akár 600-800 ezer ma élő leszármazottja is lehet egy 10. generációs
ős házaspárunknak!
Amelyik generációban ez a szám eléri a 10-15 milliót, ott már minden
magyar(országi) őséről lehet szó...?
Bár ez így csak elmélet és elnagyolt.
Ezért nem csodálkozom már azon, ha valaki valahogy a rokonom (főleg a
vizsgált területről, ahonnan származom).
Igazából az lenne a különleges, ha nem lenne az!
üdv: Előd

Ágnes László <2010lagi at gmail.com> ezt írta (időpont: 2024. jan. 4., Cs,
14:26):