[Csaladtortenet 2] névváltoztatási tortúra

Lengyel, Jánosné kompolthy47 at gmail.com
2024. Jan. 18., Cs, 11:55:21 CET

Kedves Listatagok!

Elég zavaros ez a névváltoztatási eljárás, és a hivatalok nem minden
esetben járnak el egyformán az olvasottak alapján. Történet:
megözvegyült feleség, kinek férje a személyi igazolványa, majd a
házassági anyakönyvi kivonat alapján is egy keresztnévvel érkezett a
házasságba, és így a feleség nevében is csak ez szerepelt, a férj halála
után a halotti anyakönyvi kivonatban szembesült a férj második
keresztnevével (ami az ő eredeti születési anyakönyvi kivonatában
valóban szerepelt, de onnantól kezdve soha, semmilyen hivatalos helyen
és iratban). Jött a személyi igazolvány csere, ahol kérte (volna), hogy
az új személyi igazolványban és az útlevélben hagyják meg az egy
keresztneves nevét, hiszen a házassági anyakönyv szerint az a hivatalos.
Ügyintéző szerint ezt így nem lehet, külön kell kérelmezni
névváltoztatási eljárás keretében (ami persze illeték fizetéssel és
utánjárással jár együtt). Így aztán maradt az új, kettős keresztnév,
amit egy halom helyen kell módosíttatni, pl. TAJ kártya, UNIÓS TAJ
kártya, cégnyilvántartás, aláírási címpéldány és cégbírósági bejegyzés,
bank(ok), és még sok olyan hely, ahol valamiért a név be van jegyezve,
stb.Szóval felmerül a kérdés: jogos-e ilyen esetben a névváltoztatás? ha
jogilag megalapozott, végig gondolta-e az alkotója, mivel járhat ez? Mi
a meghatározó? a házassági anyakönyvi bejegyzés? vagy a születési
anyakönyvi bejegyzés?

üdv,
Lengyel Gabi