[Csaladtortenet 2] Roderich

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2024. Már. 9., Szo, 23:02:41 CET

Zana János kérdezett egy házasságról:
> https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GGRR-9RS1?view=index&action=view

> Sajnos, az utólagos bejegyzést sem tudom kiolvasni.

Az első csehül vagy tótul van, azzal én sem tudok mit kezdeni. A
másikról olvasatom:

"Das Kreisgericht für Zivilrechtssachen in Graz hat mit dem
rechtskräftigen Urteil vom 6. August 1937, No. 11 ?? 128-37-7 diese
Ehe für getrennt erklärt."

Vagyis igen, elváltak, 1937-ben.

> További kérdésem, hogy hogyan lehet ezekben a bejegyzésekben javítani.

Magában a bejegyzésben? Csak időgéppel. Az indexben? A fent megadott
linken, a ceruzákkal -- de csak félve, óvatosan, a kép linkjének
elmentése után, mert az FS még nem biztos, hogy kijavította a hibát,
ami az index-javításból index-eltünést eredményez.

> Ugyanis ismerem az apa nevét: Mojsisovics Ágoston.

És ez van az indexben. Jó, németül, és egy kicsit félreolvasva, de hát
a kézírás-kiolvasás mindig jobban megy, ha az ember tudja, hogy mi van
odaírva.

> Családjánál az a fura szokás volt érvényben, hogy mindenki az utolsó keresztnevét használta.

Férjemnek is vannak pozsonyi és győri evangélikus ősei, akik ezt a
szokást követték. (Másik, hogy náluk az Irma a Mária beceneve volt.)

Juli
/\ /\