[Csaladtortenet 2] Musza Erzsébet

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2024. Május. 5., V, 19:23:18 CEST

Kedves Listatagok!

A tárgyban nevezett személy komoly fejtörést okoz az utóbbi időben. Ha
lenne valakinek ötlete, hogyan érdemes továbbhaladni, azt köszönettel
veszem. :)

Musza Erzsébet második(?) házassága Szabó Mártonnal: Kalocsa, 1833. január
28., ahol 35 évesnek írják. Özvegy, előző férje Katona György.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSVC-391Z-Q

Katona György halottiját megtaláltam 1832. április 27-én.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSVC-94QH

Nem találom viszont a Katona-Musza házasságot. Kalocsán találtam egy Katona
György keresztelést 1792-ben, ami tökéletesen illeszkedik. Musza
Erzsébethez 1790-1800 között találtam 5 keresztelési bejegyzést, amiből 2-t
sikerült kizárni korai halálozás miatt, 1-et pedig az esküvő alapján, mert
beírták a szülőket. (Ez a lány 1797-ben született, 1819-ben házasodott.)
Katona Györggyel az első közös gyermek 1817-ben született Kalocsán.
A két lehetséges keresztelés:
- 1795. febr. 7.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9398-XVD8-4?i=217&cat=217570
- 1794. aug. 10.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9398-XVD1-W?i=201&cat=217570

1811-ben elhunyt egy Musza Erzsébet, a bejegyzés szerint 21 évesen,
1810-ben házasodott, úgyhogy szerintem nem a fenti két lányhoz tartozik.
1811. október 21-én házasodott egy másik Musza Erzsébet Berta Istvánnal:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSVC-3SMM-9?i=169&cat=217570
Sajnos, itt sem korok, sem szülők nem szerepelnek, a tanúkat nem tudom a
fenti keresztelésekhez kötni. Viszont az 1795-ös születésű lány túl
fiatalnak tűnik hozzá, persze nem példátlanul fiatal már 16 évesen egy
házassághoz.
(A Berta-Musza párnak 1820-ban is született gyermeke, így biztosan nem az
történt, hogy Berta után Katona a második férj volt.)

1825-ig lapozva nem találtam másik Musza Erzsébet házasságot.

Lenne valakinek ötlete, milyen bizonyítékot lehetne még szerezni egyik vagy
másik lány mellett?

Köszönöm:
Peti
--